درمان سنتی اسهال در منزل
نوشته شده توسط : sibesalamati

درمان سنتی اسهال در منزل و درمان سنتی اسهال گرداوری شد

درمان سنتی اسهال در منزل

 

مدفوع یک ماده دفعی از بدن می باشد که در صورت ماندگاری می تواند عاملی برای بیماری های مختلف شود. اسهال زمانی رخ می دهد که اندازه و قوام مدفوع دچار تغییر شود. این تغییر یعنی شل شدن مدفوع که برخی از مواقع نشان دهنده یک بیماری و برخی از مواقع نیز به دلیل تغییر در رژیم غذایی رخ می دهد. به عنوان مثال مصرف غذاهای فیبر دار بیش از حد می تواند به اسهال تبدیل شود. البته هر نوع مدفوع شلی نشان دهنده اسهال نیست ، تنها زمانی که تعداد دفعات آن از حد مجاز فراتر رود ، به اسهال تبدیل خواهد شد.اسهال توسط مصرف برخی از مواد غذایی به ظاهر ساده اما متضاد با خاصیت آن می تواند به راحتی درمان شود. در ادامه به برخی از روش ها برای درمان اسهال در خانه اشاره خواهیم کرد.

ماست بخورید. ماست در حقیقت عاملی برای یبوست نیست ، اما در زمانی که اسهال در بدن شما رخ می دهد می تواند به عنوان یک عامل مفید برای از بین بردن علائم مربوط به آن به شمار رود. در ماست هایی که با نام پروبیوتیک شهرت دارند همواره باکتری های مهمی وجود دارد که این باکتری ها می تواند به نوعی سلامت را به روده های ما باز گرداند. زمانی که جذب آب از طریق روده بسیار بالا رود ، اسهال و کم آبی ناشی از آن بروز پیدا می کند.

در طب سنتی مصرف موز نیز در زمان اسهال به عنوان سریع ترین و در دسترس ترین ماده موجود توصیه می شود. معمولا زمانی که اسهال رخ می دهد میزان مایعات در بدن افت پیدا می کند و سرگیجه و سردرد و کاهش اشتها نیز به سراغ شما می آید. شما با مصرف موز می توانید برخی از مواد معدنی را به سرعت به بدن خود برسانید و علاوه بر آن از رقیق شدن مدفوع بکاهید و بر قوام آن بیافزایید.

سعی کنید تا در زمان اسهال بیشتر از موادی استفاده کنید که سفت شدن مدفوع را به دنبال داشته باشند. در حقیقت یکی از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید با استفاده از مواد نشاسته ای و حاوی فیبر است. از جمله این مواد می توان به ماکارونی ، برنج و همچنین سیب زمینی پخته و هویج پخته شده اشاره کرد. مزه دار شدن این غذاها می تواند در افزایش اشتهای شما نیز تأثیر گذار باشد. این نکته را فراموش نکنید که در کنار مصرف این مواد برای جلوگیری از اسهال حتما از آب نوشیدنی نیز بهره ببرید تا روند درمان و رفع کم آبی با سرعت بیشتری انجام شود.





:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: